본문 바로가기

영어

Passive 수동태 예문

Passive수동태 예문

#수동태 #예문 #영어로 # #영문법



◇수동태

My car was repaired yesterday.

Where was this camera made?

This app cannot be downloaded at the moment.

Your package will be delivered by tomorrow.


내 차가 어제 수리되다.

이 카메라 어디서 만들어 졌나요?

이 앱은 지금은 다운로드할 수 없습니다.

당신의 택배는 내일 배달될거에요



◇능동태 → 수동태

Bees make honey.

>Honey is made by bees.


Everyone saw the accident.

>The accident was seen by everyone.


A man helped me.

>I was helped by a man.


A lot of people love her.

She is loved by a lot of people.


벌이 꿀을 만듭니다>꿀은 만들어진다 벌에의해(꿀이 주인공)

모두가 그 사건을 보았다>그 사건을 많은사람들이 보았다

한 남자가 나를 도와주었다>나는 한남자에게 도움받았다

많은 사람들이 그녀를 사랑한다>그녀는 많은 사람들에게 사랑받는다.